חבילות שיווק מיוחדות כוללות צילום ועריכת סרטונים ויראליים במחירים מיוחדים

איך חירשים וכבדי שמיעה מגיבים לטכנולוגיה?

הטכנולוגיה הולכת ומתקדמת וחברות רבות עובדות על חידושים ופיתוחים שיקלו משמעותית על החיים של חירשים וכבדי שמיעה בכל רחבי העולם.

חברת “EquaLanguage” – חברת סטארט-אפ ישראלית אשר עובדת על פיתוח מיוחד שיעזור ל בעזרת טכנולוגיית Computer vision

קצת על EquaLanguage:

EquaLanguage היא חברת סטאטראפ ישראלית אשר הוקמה בשנת 2021. החברה תהיה מסוגלת בעתיד באמצעות טכנלוגיה המבוססת Machine Learning, Deep Learning ובאופן כללי בינה מלאכותית Artificial Intelligence – לסייע לחירשים, כבדי שמיעה וגם לאנשים אילמים ואילמים סלקטיבית להשתלב בחברה, במקומות עבודה, במוסדות חינוך ועוד.

רקע על מייסד ומנכ”ל החברה:

רקע על הבעלים תומר פולת מנכ”ל ומייסד EquaLanguage:

תומר פולת, בן 28 מראשון לציון, ישראל. בוגר תואר שני באסטרטגיה דיגיטלית ותואר ראשון במנהל עסקים עם התמחות בשיווק ודיגיטל. בנוסף לידע התיאורטי שרכש תומר במהלך השנים, תומר הקים ומנהל משרד פרסום דיגיטלי מצליח בשם “תומאסו“. תומר גם מנוסה מאוד בעולמות המסחר המקוון והיו בבעלותו מספר חנויות באמזון ובאיביי במהלך השנים, לאחר מכן הוא שימש כמנהל מכירות אתר בחברת “דינמיקה סלולר“, ולבסוף שימש כמנהל מוצר אי קומרס בחברת “פרטנר תקשורת” במשך ליותר משנתיים שבהם השיג הישגים רבים והשאיר חותם אמיתי.


תוצאות הסקרים הן של חברת EquaLanguage. את הסקרים ביצעה בקרב משתתפים חירשים, כבדי שמיעה, בעלי עסקים, מרצים, ואנשים “כמוני וכמוכם” (סה”כ 500 אנשים ענו והשתתפו בסקר).

חזון החברה הוא לייצר תקשורת שיווינית ולצמצם את הפערים בין אוכלוסיה זו לבין אנשים אשר שומעים או מדברים ללא כל צורך בעזרה.

ברחבי העולם, יש כ- 70 מליון חירשים, 435 מליון כבדי שמיעה, 70 מליון דוברי שפת הסימנים וכי כל 1 מתוך 1000 אנשים הוא אילם.

אוכלוסיה זו מתקשה לנהל שגרה נורמטיבית בשל הפערים התקשורתיים הרבים הקיימים בחברה.

חירשים, כבדי שמיעה ואנשים אילמים מתקשים להשתלב במקומות עבודה ובתעשייה, ולמצוא עבודה קבועה ולא זמנית בפרט. ממגזין פורבס [1] עולה כי 48% בלבד מכלל החירשים מצליחים להשתלב בשוק העבודה לעומת 72% מכלל האוכלוסיה אשר שומעת. ההשתלבות שלהם בשוק העבודה היא מסובכת יותר, מצריכה נגישות מלאה מצד המעסיק והתאמצות מוגברת מצד האדם החירש או האילם.

כיום, תלמידים אשר סובלים מאחת הלקויות האלו מתקשים מאוד להשתלב בכיתות רגילות, לרכוש השכלה גבוהה וללמוד באופן פרונטלי וגם באופן מקוון כמו אחרון התלמידים וזאת בשל הלקות התקשורתית.

מכיוון שאחת ממטרות העל של הסטארטאפ שלנו היא להנגיש את השירותים בכיתות לימוד, שאלנו בסקר את הנשאלים מה דעתם על כך שילמדו בבתי הספר את שפת הסימנים – דבר אשר יעזור לאוכלוסיה זו ללמוד בכיתות רגילות ולהשתלב במסגרות רגילות.

49% מהנשאלים סימנו שהיו מעוניינים, 35.3% מהנשאלים טוענים שהם ניטרלים וכי 7.8% מהנשאלים טוענם שהם לא היו מעוניינים. מתוצאות אלו, ניתן להסיק וללמוד כי יש עוד חינוך שוק גדול לעשות ברחבי העולם לגבי החשיבות והתרומה של שפת הסימנים.

בעיות נוספות שעלו דרך הסקר הן דרך התקשורת המועדפת כיום על אנשים מול חירשים, כבדי שמיעה ואילמים היא להתכתב באמצעות אפליקציות או מחשב, גם אם הם נמצאים פיזית אחד ליד השני, נתון אשר עוזר להסביר מדוע קיימים פערים חברתיים ותקשורתיים בין אוכלוסיה זו לכלל הסביבה.

שאלנו גם בסקר לגבי הנגישות במקומות העבודה של הנשאלים והתשובות היו מפתיעות מאוד – 70% ממקומות העבודה אינם נגישים וגם אם הם נגישים, עובדי המקום אינם יודעים זאת, נתון אשר מעיד על היעדר אוכלוסיית חירשים, כבדי שמיעה, אילמים ואילמים סלקטיבית במקומות העבודה ובתעשייה.


לאור תוצאות הסקר ולאור הניסיון הרב שצברה החברה במהלך השנה האחרונה, נראה כי השוק מוכן לטכנולוגיה החדשה ולתרום סימולטני של שפת הסימנים לשפות רגילות שכולנו מדברים בהן כגון: אנגלית, עברית, פורטוגזית ועוד.

כל שנותר לנו הוא לאחל לחברה בהצלחה ולהגיע הכי רחוק שרק אפשר!

[1] Dana Manciagli(2020). Workplace Struggles for Deaf Employees. Forbes.


את המיתוג של חברת הסטאטראפ הצעירה אנחנו בעצמנו עשינו וכחלק מהשירותים שלנו עשינו להם:

צבעים – בחרנו בצבעי פסטל מודרניים וייחודים, כדי ליצור הבלטה ומיתוג

שם החברה – קראנו לחברה EquaLanguage – וזאת מפני שהמילה Equal היא שווה וLanguage זה שפה – וזו כל המטרה של הסטארטאפ הזה, לייצר שפה שיוויונית בין חירשים וכבדי שמיעה לבין שאר האוכלוסיה.

יצירת לוגו- בחרנו בלוגו אשר מציג את המילה “שיוויון” בשפת הסימנים

מצגת למשקיעים – ייצרנו לחברה מצגת אנימציה ברמה הגבוהה ביותר, וזאת על מנת להרשים משקיעים ועל מנת להעביר את המסר בצורה הטובה ביותר!

דילוג לתוכן