טיפ סופר חשוב שאף אחד לא יגיד לכם אותו לפני שהוא מעלה קמפיין ברשתות החברתיות (Facebook Ad Manager).
קמפיינים ברשתות החברתיות לקידום העסק שלך, איך עושים את זה נכון ?
אז המטרה של המאמר היא להסביר לכם בצורה קלילה איך אתם יכולים לעשות קידום נכון ברשתות החברתיות. כשאני אומר נכון, הכוונה שמתאים לעסק שלכם, הרי כל עסק הוא עולם ומלואו ומה שעובד בעסק אחד לא בהכרח יעבוד בעסק אחר. אבל בכל זאת הטיפ שרלוונטי לכולם הוא: הכרת המתחרים שלכם בצורה מעמיקה. לכל עסק ולכל ענף יש מתחרים, בחלק מהענפים יש מתחרים חזקים יותר ובחלק פחות.
ישנם ענפים עם חסמי כניסה מאוד גבוהים כי התחרות גבוהה מאוד וישנם מתחרים עם משאבים גדולים מאוד, ולכן אנחנו צריכים לדעת לאן אנחנו נכנסים.
אז איך בעצם נדע אם “כדאי” לנו לעשות קמפיינים ממומנים בענף שבו אנו נמצאים / רוצים להיות?
הרי במנהל המודעות של פייסבוק שאחראי על קמפיינים ממומנים של פייסבוק ואינסטגרם אנחנו עובדים במכירה פומבית. כלומר מכירה ע”י הצגת המודעה במקביל למתחרים שלי.
לכן חשוב שנכיר ונדע מהם הפרמטרים שפייסבוק יבחנו במודעה שלי :
1. דירוג האיכות- דירוג איכות מסביר מהי האיכות הנתפסת של המודעה שלך בהשוואה למודעות המתחרות על אותו קהל.
2. דירוג שיעור המעורבות- דירוג שיעור המעורבות מסביר מהו שיעור המעורבות הצפוי של מודעה בהשוואה למודעות המתחרות על אותו קהל. שיעור המעורבות הצפוי מחשב את הסבירות שאדם ילחץ על מודעה, יוסיף לה רגש, יגיב עליה, ישתף אותה או ירחיב אותה
3. דירוג שיעור ההמרות- דירוג שיעור המרות מסביר מהו שיעור ההמרות הצפוי של המודעה שלך בהשוואה למודעות עם אותו יעד מיטוב שמתחרות על אותו קהל.
לאחר מכן נקבל ציון עבור כל אחד מהפרמטרים והכל ביחס למתחרים, חמשת הציונים האפשריים הם :
מעל לממוצע, ממוצע, מתחת לממוצע (35 האחוזים התחתונים של המודעות), מתחת לממוצע (20 האחוזים התחתונים של המודעות), מתחת לממוצע (10 האחוזים התחתונים של המודעות).
לאחר מכן ולאחד החלקים החשובים והמעשיים שאתם יכולים לעשות:
חשוב לדעת במה כל מתחרה שלנו חזק יותר ובמה פחות. מה שנקרא בשפה עסקית: נקודות חוזקה וחולשה.
למה כדאי לבדוק זאת בכלל ומה זה קשור לקמפיינים בפייסבוק?? מכיוון שאחרי שנעשה את האבחון הבא, נוכל לראות האם המתחרה שלנו משקיע בכל מה שקשור לדיגיטל או לא, לפיכך נוכל לדעת האם הוא עושה קמפיינים ואם כן בכמה כסף ובאיזו השקעה.
אלה הפרמטרים שכדאי שנבדוק:
– נראות אתר האינטרנט והתוכן- האם האתר עונה ללקוחות על מבוקשם? האם נראה ומעוצב יפה? האם התוכן בו רלוונטי? האם עובר עין רגילה של צרכן?(הכוונה ללקוח שלא מבין כלום באינטרנט ובכל זאת האם לקוח כזה יוכל למצוא משהו לא טוב באתר או בתוכן)
– נראות הפייסבוק
– כמה לייקים יש לעמוד הפייסבוק?
– האם התוכן מעודכן?
– תמונות ועריכת תוכן ברמה?
– האם ניכרת השקעה בעמוד?
– פוסטים מעודכנים?
– תגובות ללקוחות?
– נראות האינסטגרם
– כמה עוקבים יש לעמוד?
– האם התוכן מעודכן?
– תמונות, עיצוב היילייטס ברמה?
– האם מגיבים בחזרה לכל התגובות?
– סטורי פעיל?
– במידה ויש חנות פרונטלית- סידור החנות, נראות, עיצוב והפרסום של החנות
(הכוונה האם העסק מכוון למכור יותר באינטרנט או פרונטאלית)
לאחר שנדע ונאסוף את כל המידע הזה, נוכל לדעת במה המתחרים שלנו חזקים יותר ובמה פחות.
אם אהבתם את המאמר, אני אשמח שתעקבו אחרי המאמרים ותעקבו אחריהם.
אה.. אפשר גם לפרגן ולשלוח לאנשים אחרים 🙂